Szanowni Państwo!
W związku ze złożonym przez Gminę Nakło nad Notecią wnioskiem o grant w ramach konkursu „Granty PPGR - Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym”, organizator nałożył na gminę obowiązek uzupełnienia dokumentacji. Gmina dokonuje pełnej weryfikacji złożonych przez Państwa oświadczeń. Zgodnie z informacją organizatora za prawidłowo potwierdzone oświadczenia uznaje się te, które są udokumentowane zaświadczeniami lub innymi dokumentami wystawionymi przez instytucje organów publicznych.
W związku z powyższym opiekunowie prawni oraz osoby pełnoletnie, które złożyły wniosek, muszą dostarczyć wskazane dokumenty:
- dokument potwierdzający pokrewieństwo z członkiem rodziny, który pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości lub gminie objętej PPGR (dokument powinien wskazywać, że uczeń jest krewnym w linii prostej pracownika PPGR; dokumentem może być np. akt urodzenia, akt małżeństwa – w zależności od stopnia pokrewieństwa dokumentów może być kilka);
- dokument poświadczający zamieszkanie ucznia na terenie Gminy Nakło nad Notecią (np. zaświadczenie o zameldowaniu);
- dokument poświadczający, że członek rodziny pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości lub gminie objętej PPGR (dotyczy osób, które takiego dokumentu nie złożyły wraz z wnioskiem).
Informujemy, że w sprawie dokumentów potwierdzających pokrewieństwo można się kontaktować z Urzędem Stanu Cywilnego w Nakle nad Notecią na numer tel. 52 386 79 62, natomiast w sprawie dokumentów potwierdzających zameldowanie - z Wydziałem Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią na numer tel. 52 386 79 24.
Przy składaniu wniosków o dokumenty do powyższych urzędów proszę się powołać na konkurs „Granty PPGR - Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym”.
Wymaganie dokumentów poświadczających zatrudnienie w PPGR jest spowodowane faktem, że niestety Krajowe Ośrodki Wsparcia Rolnictwa nie posiadają informacji o wszystkich pracownikach. Z przesyłanych przez KOWR wyjaśnień wynika, że może to być spowodowane nie przekazaniem do archiwum zakładowego akt osobowych, bądź przekazaniem ich do innej jednostki organizacyjnej, w której kontynuowano zatrudnienie lub dokumentacja osobowa po prostu się nie zachowała. KOWR odsyłają zatem do poszukiwania innych dowodów potwierdzających fakt zatrudnienia. Takimi dowodami mogą być: świadectwa pracy, umowy, dowody osobiste, legitymacje ubezpieczeniowe, akty notarialne, jeśli nastąpiło przejęcie gruntu/mieszkania, zaświadczenie z ZUS.
UWAGA! W przypadku przodków pracujących w Kombinacie Państwowych Gospodarstw Rolnych w Wojnowie, czyli w gospodarstwach rolnych znajdujących się w miejscowościach takich jak: Wojnowo, Ślesin, Potulice, Trzeciewnica, Słupowo, Strzelewo, Gumnowice, Teresin, należy zgłosić się po dokumenty do Fundacji Potulickiej, która przejęła grunty zlikwidowanego PPGR. Fundacja Potulicka odmówiła bowiem gminie uzyskania informacji na temat zatrudnienia z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych oraz brak podstawy prawnej do takich działań. Zapewniono nas jednak, że takie dokumenty będą wnioskodawcom wydawane.
Dane kontaktowe do Fundacji Potulickiej:
Fundacja Potulicka
Wojnowo 5
86-014 Sicienko
Polska
+48 52 381 55 96
sekretariat@fundacjapotulicka.pl
Fundacja Potulicka prosi o kontakt osobisty w godz. 7.00-15.00.
Powyższe dokumenty należy dostarczyć do Zespołu Obsługi Oświaty i Rekreacji w Nakle nad Notecią do dnia 10.12.2021 r.
Zespół Obsługi Oświaty i Rekreacji jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:30.
Proszę o zwrócenie uwagi, że niedostarczenie dokumentów uniemożliwi pozytywną weryfikację wniosku i może skutkować utratą możliwości otrzymania sprzętu komputerowego.